8 Şubat 2012 Çarşamba

kır cevizi

Yaşam döngüsü içinde vazgeçilmez bir kuruyemişi barındırır:Ceviz... Siz yaş aldıkça içinizin bir yerinde, tahminen kalbe yakın bir bölgede kabuksu bir şey peydahlanıverir. Bununla yaşayıp giden çoktur. Kırmak ise bir tık farkındalık gerektirir. Bu öyle iyi huylu bir ceviz değildir. Pis mi pis, kötü mü kötü, katı mı katıdır. Sadece aklınızla ve mantığınızla karar vermenizi sağlayan bir tıkanıklıktır. Hindir yani. Öyle ulrasona girip, ekranda kendini gösteren  saftirik bir karakteri yoktur. Nasıl fark edilir peki? Ele avuca gelmeyen her şey gibi biraz kendinizi ve duygularınızı gurcuklamanız gerekir.
Ben bir kitap vasıtasıyla fark ettim içimde büyüyen cevizi. Kitap "Hayatınızın Amacı" diye bir kitap. Numeroloji tekniğiyle seni deşifre eden ve sendeki olası sorunları anlatan bir kitap. Biliyorum birçoğunuz buna burçlara yaklaştığınız gibi yaklaşıp, hiç sikine sallamayacak. Ama benim umurumda mı sanıyorsunuz? Hayır ben alacağımı alırım, söyleyeceğimi söylerim. Gerisi sizi ve hayatınızı ilgilendirir. Ben kendime ait bölümü tam 3 kere okudum. Annem olsa bu kadar söylerdi. Hatta belki annem bile bu kadar objektif eleştiriler yapamazdı. Aslında bu kitap bir şey anlatıyor ve siz kendi eleştirinizi kendiniz yapıyorsunuz. Meselenin güzelliği bu.
Ben tam anlamıyla bir mükemmeliyetçi çıktım sonuçlara göre.
"Mükemmeliyetçi" ne kadar da ciddi, havalı ve hatta pozitif görünen bir özellik. Ama HAYIR. 3 gün okuyup araştırdım. Bendeki kişilik bozukluğunu ve bunun hayatıma yansımalarını gördüm. Tabii mükemmeliyetçi kişiliğim el verdiğince. İşte bu farkındalıktır. Kendimi farkına vardığım için harika hissetsem de, bir tarafım da bunu bunca zaman görmediğim için feci depresif. İçimdeki Ceviz buymuş arkadaş. Kocamanmış. Senelerdir benim kalbime yerleşmiş, duygularımla kabuğunu kalınlaştırıyormuş meğer. Şimdi sırada ne var peki? Bununla daha fazla yaşamak hıyarlık olur diye uygulamalara başladım kendimce. Okuduklarım doğrultusunda elim sürekli kendimde. Bir şey söylerken, tepki verirken, duygusal takılırken, yemek yaparken, hatta sevişirken bile kendimi izliyorum. Düzeltmek için daha zaman var gibi duruyor. Bakalım. Gelişmeler sıcak sıcak bu sayfalarda olacak. Cevizinizi bulun ve kırın ...

Hiç yorum yok: