13 Nisan 2010 Salı

densiz

"densiz" neden yoksun olma halidir? Sözlüğe göre babasız büyümüş anadan yüz bulmuş kızda şımarıklığının saygısız halleri... Bana uyar. Ben edebi olarak tam bir "densiz"im. Literally... Ama bir de bunu dibi tutmadan karıştırma halleri var. Alt yapısına inmek lazım. "Den" olma durumunu yaşayan kadınların nasıl davrandığına bakmak lazım ki. "-siz" olmaktan gocunma. Evet şımarıklığın son raddesini yaşadığım zamanlar oluyor. Kedi gibi gerinip saçlarımı savurarak tadını çıkarıyorum bu durumun. Ama saygısızlık katına giden asansöre binmeden merdiveni tercih ediyorum. Tek tek basamakları çıktığın zaman düşünecek zamanın oluyor ve "densiz" olmayacak kadar nefesinin değerini bilerek çıkıyorsun son kata...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Bazı insanların parmakizi olmadığını biliyor muydun? Ellerini o kadar parçalarcasına kullanırlarki zamanla parmakizleri silinir gider.

İşte o yüzdendir ki hiçbir zaman en güvenilir biometric doğrulayıcı olmamıştır. Retina doğrulaması öneririm. Asla yanılmaz. Ama fiziksel bir de bırakmaz.

Bundan sonra bu blogun izsiz ve hatta parmaksız adsızı olarak sadece bir çift retinayım.:)

Retina olarak üşenmedim gittim ve her ne kadar haz etmesemde TDK ne demiş baktım. Muhtemelen de aynı kaynağa bakmışız.

Senin bu yaptığına manupilasyon deniyor. Çünkü TDK'ya göre densizin anlamı; Yakışıksız ve Saygısız davranan kimse.

Ve sonra da ana fikri senin yazdığın gibi olan bir örnekleme yapmış ve kelimeyi cümle içinde kullanmış. Yani " Anne ben densiz gördüm" demekle "Babasız büyümüş, anasından yüz bulmuş, densiz, şımarık, münasebetsiz bir haşarı." demek arasında hiçbir fark yok.

TDK'nın densizi örneklemesi çok densizce. O ayrı. Ayrıca anlamı doğru yazmış mı dersen? Hayır yazmamış. Densiz ille bir kimse olmak zorunda değildir. Bir cümle de densizce yazılabilir. Ya da bir köpek densiz olabilir.

vesaire, vesaire.

Bu arada "densiz" davranış biçimini bir yapının en üst katına yerleştirmen de olmamış. Aslında daha yakıştığı yer o yapının kazan dairesi olmalı. ve tek tek basamak inmek yerine genelede o seviyeye bungee jumping yaparlar. Örneklerini görmeye devam ediyoruz.


Saygı ve Sevgilerimle.

Begüm Ahu Ağlaç dedi ki...

Ben kelimelerin üzerine giderim kişilerin değil sevgili adsız. Bir kelimeden yola çıkar onu istediğim gibi kavurur köpükleri kaçmadan da içmeye bakarım. Senin ve TDK'nın sayesinde densiz kelimesinin anlamını tam olarak öğrendim. Ben yeni birşey öğrenmenin keyfini yaşıyorum sadece. Gerisi boş. Gerisi kurgu. Gerisi cümle içi. Kendini asla yanılmaz biometric doğrulayıcı olarak görsen de doğruların da kendi içinde parametre değişikliğine uğradığını hatırlatmak zorundayım:) Bu arada densizliğe de densizlik yapıp onu en üst kata taşıdım. Belirlenmiş yerleri değiştirmek de benim oynadığım başka oyunlardan biri:) saygılar sevgiler

Adsız dedi ki...

Kendimi asla yanılmaz biyometrik doğrulayıcı olarak görmüyorum. Sadece biyometrik doğrulayıcıların yanılabildiği parmakizi olmaktansa, yanılma şansının olmadığı retina olmayı yeğliyorum.

Fonksiyonları konusunda yanılıyorsun. Fonksiyonlar hep kendine tanımlanan kuralları uygularlar. Çıktıları değiştirense fonksiyonun girdi parametrelerinin değişmesidir. Yoksa bir fonksiyone sonsuz kere aynı girdileri ver sonsuz kere aynı çıktıları alırsın.

Demedi deme.

indigo days dedi ki...

densiz